sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Ryhmä 2: Miten määrittelemme hyvän toimintasuunnitelman?

Ryhmän 2 yhteenveto 16.9.2013 lähipäivältä Stadin ammattiopistolla.


Toimintasuunnitelman tarkoitus

  • parantaa opetuksen laatu ja saada yhtenäiset toimintatavat eri opettajille
  • opiskelijoille yksilöllinen eteneminen
  • hitaat ja nopeat oppijat etenevät omaan tahtiinsa
  • ohjeet opintojakson ja tutkinnonosan kuvaamiseksi toimintasuunnitelmaan
  • 9 kohtaa:
    • tutkinnonosan osaamisvaatimukset perusteluineen
    • ajoitettu toteutussuunnitelma
    • kurssin sisältö, opintomatkat ja vierailukäynnit
    • oppimisen arviointi
    • aineistot
    • tehtäväkuvaukset ja harjoitukset
    • malliesimerkit toimintatavoista, linkkejä ja videomateriaalia
    • tehtävien palautus
    • palaute- ja arviointikeskustelu.
Oppimateriaalin tuottaminen ja harjoitustehtävät, älytaulut ja ATTO-integrointi 
  • opettajan itse tuottamaa tai valmiita aineistoja netistä
  • tekijänoikeuskysymykset
  • opettajan omat oikeudet aineistoihinsa
  • älytaulut hankittu, parempi hyväksikäyttö tunneilla
  • liikkeelle yksinkertaisista perusasioista
  • palautetut tehtävät käytävä läpi tunneilla
  • lista aiheista, jotka kurssiin kuuluvat ja mitä vaaditaan
  • tehtäväpankki helpottamaan opettajien työtä
  • emme ole mustasukkaisia omille töillemme
  • ATTO-aineet
    • opettajien kanssa yhteistyö
    • sisältöjen yhteinen suunnittelu
Työsalityöskentely 
  • iPadit saatu opiskelijoiden käyttöön tiettyihin luokkiin
  • osalla opiskelijoista käytännön käden taidot heikkoja (kaupunkilaispojat)
  • tietokoneelle voitaisiin taltioida eri työtehtävät ja ohjeet kuvina ja videoina
  • opiskelijat voivat tuottaa aineistoa, koska osaavat tekniikan
  • opiskelijat tekevät myös oppimistehtävien ratkaisut iPadeille
  • paperihommat vähemmälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti