Toimintasuunnitelman tarkoitus
- parantaa opetuksen laatu ja saada yhtenäiset toimintatavat eri opettajille
- opiskelijoille yksilöllinen eteneminen
- hitaat ja nopeat oppijat etenevät omaan tahtiinsa
- ohjeet opintojakson ja tutkinnonosan kuvaamiseksi toimintasuunnitelmaan
- 9 kohtaa:
- tutkinnonosan osaamisvaatimukset perusteluineen
- ajoitettu toteutussuunnitelma
- kurssin sisältö, opintomatkat ja vierailukäynnit
- oppimisen arviointi
- aineistot
- tehtäväkuvaukset ja harjoitukset
- malliesimerkit toimintatavoista, linkkejä ja videomateriaalia
- tehtävien palautus
- palaute- ja arviointikeskustelu.
Oppimateriaalin tuottaminen ja harjoitustehtävät, älytaulut ja ATTO-integrointi
- opettajan itse tuottamaa tai valmiita aineistoja netistä
- tekijänoikeuskysymykset
- opettajan omat oikeudet aineistoihinsa
- älytaulut hankittu, parempi hyväksikäyttö tunneilla
- liikkeelle yksinkertaisista perusasioista
- palautetut tehtävät käytävä läpi tunneilla
- lista aiheista, jotka kurssiin kuuluvat ja mitä vaaditaan
- tehtäväpankki helpottamaan opettajien työtä
- emme ole mustasukkaisia omille töillemme
- ATTO-aineet
- opettajien kanssa yhteistyö
- sisältöjen yhteinen suunnittelu
Työsalityöskentely
- iPadit saatu opiskelijoiden käyttöön tiettyihin luokkiin
- osalla opiskelijoista käytännön käden taidot heikkoja (kaupunkilaispojat)
- tietokoneelle voitaisiin taltioida eri työtehtävät ja ohjeet kuvina ja videoina
- opiskelijat voivat tuottaa aineistoa, koska osaavat tekniikan
- opiskelijat tekevät myös oppimistehtävien ratkaisut iPadeille
- paperihommat vähemmälle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti